דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי השלמה מהנדסאי למהנדס 

מאת    [ 21/07/2010 ]

מילים במאמר: 600   [ נצפה 4183 פעמים ]

הנדסה הינה מקצוע מבוקש ומאתגר, ורבים מבקשים להשתלב בתחום זה. הנדסאים רבים מבקשים להתקדם מבחינה מקצועית ולשפר את אפשרויות התעסוקה העומדות בפניהם, ובוחרים בלימודי השלמה מהנדסאי למהנדס. לימודים אלה מקנים תואר מהנדס, ופותחים הזדמנויות חדשות להשתלב במשרות מפתח בתעשיות השונות בתחום ההנדסה.

 

לימודי הנדסאי אורכים שנתיים עד שלוש שנים, בהתאם למסלול ההכשרה, ותנאי הקבלה אליהם נמוכים יותר מאשר לימודי תואר ראשון בהנדסה. בנוסף, לימודי הנדסאי מתמקדים בפן הפרקטי וכוללים התנסות מעשית רבה, בעוד שלימודי תואר ראשון כוללים גם ידע תיאורטי ואקדמי נרחב. משום כך, מי שמבקש להשתלב בשוק התעסוקה בזמן קצר יחסית בוחר בלימודי הנדסאים, המספקים הזדמנות לרכוש מקצוע מעשי ומתגמל בזמן קצר יחסית.

 

בעידן של חידושים טכנולוגיים בלתי פוסקים והתפתחויות מסעירות בתחומי התעשייה השונים, ידע מקצועי אשר נרכש בשנים קודמות אינו מספיק ויש להתעדכן ללא הרף. לימודי השלמה מהנדסאי למהנדס מאפשרים לא רק ללמוד ולהכיר את התחומים החדשים ביותר בשוק, אלא גם לשדרג את ההכשרה מהנדסאי למהנדס. בנוסף, לימודי מהנדס מקנים כלים מקצועיים מתקדמים המאפשרים להתמודד עם בעיות ואתגרים רחבי היקף, ומסמיכים את הסטודנטים לעבודה בתפקידים בכירים בעלי אחריות רבה.

 

המוסדות האקדמיים השונים מכירים בידע התיאורטי אשר נרכש במהלך לימודי הנדסאים, ויצרו מסלולי לימוד ייחודיים למי שמבקש להשתלב בלימודי השלמה מהנדסאי למהנדס. מסלולים אלו הינם במתכונת מקוצרת לעומת לימודי תואר ראשון בהנדסה למי שאינו בעל רקע וניסיון מקצועי, ומאפשרים לבעלי דיפלומת הנדסאי לרכוש הכשרה של מהנדס בתחום התמחותם בזמן קצר יחסית. לימודי השלמה מהנדסאי למהנדס נערכים בדרך כלל במתכונת של לימודי ערב, המאפשרים גם לאנשים עובדים להשתתף בשיעורים ולרכוש תעודה יוקרתית.

 

לימודי השלמה לתואר ראשון בהנדסה לבעלי דיפלומת הנדסאי מוצעים כיום במגוון רחב של מוסדות אקדמיים, אך מסלולי הלימוד משתנים במידה רבה. ההבדל העיקרי בין המוסדות הוא כמובן בהתמחות הספציפית שהם מציעים, וכל מכללה או אוניברסיטה מתמקדים בתחומי לימוד שונים במקצת. הבדל מהותי נוסף בין מוסדות הלימוד השונים הוא תנאי הקבלה והפטורים השונים שהם מציעים לבעלי תעודת הנדסאי המבקשים להשתלב בלימודי השלמה לתואר ראשון בהנדסה.

 

גורמים חשובים נוספים אשר מומלץ לבדוק בעת חיפוש מסלול הלימודים האופטימאלי הם כמובן מידת הניסיון המקצועי של צוות המרצים, כמו גם איכות מוסד הלימודים ויוקרת התעודה המתקבלת. מוסדות לימודים רבים מציעים מלגות ייחודיות לסטודנטים מצטיינים או מלגות למעורבות חברתית, דבר המהווה אף הוא שיקול חשוב. בנוסף, כדאי לבדוק את תוכנית הלימודים ולוודא את עדכנות התכנים המופיעים בה, וכן את מידת ההתנסות המעשית ואת כמות השעות המוקדשות לפרויקט הגמר במסגרת לימודי תואר ראשון בהנדסה להנדסאים.

 

כמגוון מסלולי ההתמחות בתחום ההנדסה כך גם מגוון לימודי השלמה לתואר ראשון בהנדסה לבעלי דיפלומת הנדסאי, ובעת הבחירה באיזה מסלול ללמוד מומלץ להתחשב במצב שוק התעסוקה ולהשוות את מספר המשרות הפנויות בכל תחום. במידה ובוחרים בלימודי תואר ראשון בהנדסה באותו תחום של לימודי ההנדסאי אין צורך במספר רב של שעות השלמה, אך כמובן שאין הכרח להמשיך באותו מסלול לימודים. לדוגמא, אם מישהו סיים לימודי הנדסאי פלסטיקה וגילה כי אין תעסוקה רבה בתחום זה, ניתן להמשיך ללימודי תואר ראשון בהנדסת בניין או הנדסת חשמל, המבטיחים יותר הזדמנויות למצוא עבודה.

 

רוצים לקרוא עוד על לימודי השלמה לתואר ראשון בהנדסה לבעלי דיפלומת הנדסאי? אתר NERD חיפוש לימודים מספק את כל המידע בנושא, ומאפשר ליצור קשר ישירות עם מוסדות הלימוד המעניינים אתכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב